Historia laboratorium BIODERMA, wizjonerska firma | Bioderma Polska

Allez au contenu Allez à la navigation

Historia BIODERMY: Innowacje, Badania

Historia laboratorium BIODERMA,
wizjonerska firma

BIODERMA pozostała wierna swoim przekonaniom, broniąc obecnego w firmie ducha niezależności. Z niezmienną pasją poznajemy skórę i zgłębiamy jej tajemnice. Dzięki temu proponujemy pacjentom przełomowe i bezprecedensowe rozwiązania, które zaskakują niekonwencjonalnym podejściem. Codziennie na całym świecie tworzymy historię dermatologii.

  • Wizja biologa-farmaceuty 

    Wszystko zaczęło się w 1977 roku, kiedy to  Jean-Noëla Thorela z wykszatłcenia biolog-farmaceuta zapoczątkował innowacyjne, "biodermatologiczne" podejście do pielęgnacji skóry. Przygotował pierwsze patenty i stał się autorem wyznawanej przez BIODERMA filozofii – BIOLOGIA WSPARCIEM DLA DERMATOLOGII.

  • 1977, pierwsze przełomowe odkrycie

    Symbolem innowacyjnego podejścia BIODERMA jest szampon Nodé, pierwszy z przełomowych produktów firmy. Nazwa szamponu pochodzi od słów NOn-DEtergence (bez detergentów) i podkreśla atuty produktu – oczyszczanie włosów bez naruszania ich równowagi. To pierwszy szampon, który opracowano z poszanowaniem dla cebulki włosa oraz płaszcza lipidowego włókna włosa i skóry głowy. Niezwykła miękkość, jaką nadaje włosom, oraz delikatna formuła sprawiają, że szampon, podobnie jak cała seria Nodé cieszy się niesłabnącym powodzeniem.

  • Od 1985 – innowacyjne podejście i współpraca z ekspertami

    Po ośmiu latach od wprowadzenia pierwszych produktów do Aptek, BIODERMA opracowała pełną serię produktów przy współpracy z dermatologami. Dzieląc to samo stanowisko w sprawie zdrowia skóry, BIODERMA prosiła o konsultację lekarzy w trakcie pracy nad każdym produktem. Także dzisiaj podejście to sprawia, że produkty BIODERMA odpowiadają potrzebom pacjentów. W duchu tej samej filozofii, firma nawiązała współpracę z przychodniami, pozyskując w ten sposób informacje zwrotne i opinie na temat produktów od Pacjentów.

    W 1992 BIODERMA zdobyła niezależność, a także swobodę działania i planowania. Założyciel marki Jean-Noël Thorel zebrał zespół badaczy i naukowców, których łączyła wspólna wizja i fascynacja biologią, którzy pragnęli mieć swój udział w rozwoju dermatologii.

  • 1992, okres innowacyjnych rozwiązań

    „Jesteśmy budowniczymi wiedzy w naszych dziedzinach specjalizacji – biologii, dermatologii, nauce o skórze. Nasza wizja, nasz sposób działania, różni się od innych, ponieważ uważamy, że nie wystarczy po prostu leczyć problemy skóry. Pragniemy chronić jej zasoby i pomóc jej dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia oraz naszego stylu życia. Dla nas to co robimy jest równie ważne, jak sposób, w jaki tego dokonujemy. Nasze istnienie, nasze relacje z innymi są oparte na tym raison d’être”. Firma wciąż pozostaje wierna przekonaniom Jean-Noëla Thorela. Wszystkie innowacyjne produkty BIODERMA powstały dzięki inspiracji skórą, jej funkcjami i biologią. Od początku istnienia, a od 1990 z jeszcze większym impetem, BIODERMA tworzy wzorcowe produkty oparte na kluczowych osiągnięciach naukowych. Firma oferuje nowe rozwiązania, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom dermatologów i potrzebom pacjentów. Dzięki temu innowacyjne produkty Laboratorium BIODERMA rozwiązują problemy skóry wrażliwej, tłustej, suchej, odwodnionej, narażonej na promieniowanie słoneczne, włosów i skóry głowy oraz skóry wymagającej intensywnej regeneracji.

  • 2001, zasięg globalny

    Otwarcie pierwszego oddziału we Włoszech w 2001 roku stanowiło oficjalny rezultat globalnych działań laboratorium zapoczątkowanych w 1990 roku. Zmiana skali była konieczna, aby firma mogła się naprawdę zbliżyć do realiów poszczególnych rynków. Pierwszy cel: poznanie oczekiwań dermatologów, farmaceutów i pacjentów, które znacznie różnią się w poszczególnych krajach. Drugi: poszanowanie różnic geograficznych, kulturowych i fizjologicznych oraz dostosowanie się do praktyk pracowników służby zdrowia na całym świecie. Dzisiaj BIODERMA jest obecna w prawie 100 krajach w postaci spółek zależnych, punktów sprzedaży, stowarzyszonych ośrodków badawczych, a także programów partnerskich (prywatnych i uniwersyteckich).

     

     

  • 2009, zaangażowanie oraz społeczna odpowiedzialność 

    W listopadzie 2009 roku Laboratorium BIODERMA przeprowadziło swoją pierwszą misję prospołeczną w Wietnamie Północnym. Był to zaledwie początek szeregu misji w Wietnamie i Kambodży z udziałem francuskich lekarzy (głównie dermatologów), farmaceutów oraz różnych stowarzyszeń humanitarnych. Cel: zapewnienie lokalnym społecznościom pomocy medycznej, zasobów obliczeniowych i innych materiałów. Wszystkie te działania odzwierciedlają wartości wyznawane przez BIODERMA oraz  ducha, który codziennie je napędza: hojność, solidarność i wspólnota.

  • 2011, Fundacja BIODERMA i rozwój dermatologii

    Główną misją utworzonej w 2011 roku i sponsorowanej przez Fondation de France Fundacji BIODERMA jest wspieranie rozwoju dermatologii na całym świecie. To zwieńczenie dążeń firmy, by motywować dermatologów do dalszego rozwoju tej dziedziny. Historia zatoczyła koło i Fundacja BIODERMA aktywnie pomaga rozpowszechniać wiedzę o dermatologii wśród lekarzy na całym świecie. Fundacja wspiera również rozwój badań w dziedzinie biologii przy zachowaniu etyki i odpowiedzialności społecznej.  Symbolem jej zaangażowania w sprawy dermatologii jest coroczny kongres „World Rendez-Vous on Dermatology” – unikalne miejsce spotkań najlepszych specjalistów ze wszystkich kontynentów w celu wymiany doświadczeń i know-how.